Monday, June 25, 2012

ALCHEMY_by Niccolo Casas on show in Florence



Alchemy is a collection of accessories designed for The World’s First Fashion Show 
with 3D Printed Designs organized by .MGX and Materialise in April 2012.


Alchemy is about the process of transforming something common into something 
special, it was a science merging chemistry, medicine and magic.
Materialise made the process of transmutation real making its 3D printed technology so sophisticated to become similar to magic.
In fact Arthur Clarke was saying that “any sufficiently advanced technology is 
indistinguishable magic.
Alchemy is also the result of a specific study on flexibility made possible thanks to 
3d body-scanning technologies and prototype experiments.
The material quality combined by the shape performance make the new ornaments so flexible that the same item can fit more than one size letting the models totally free to move.
Thanks to the collaboration with technology consultants at Materialise, a collection of pieces that redefine how accessories can be worn has been created.



Alchemy è una collezione di accessori progettati per la prima sfilata di moda al mondo, con stampate 3D organizzata da .MGX e Materialise nel mese di aprile 2012.


Alchemy simboleggia il processo di trasformazione di qualcosa di comune in qualcosa di speciale, l' Alchimia è una scienza che fonde chimica, medicina e magia.
Materialise ha reso questo processo di trasmutazione reale rendendo la sua tecnologia di stampa 3D così sofisticata da diventare simile all'incanto.
Arthur Clarke diceva che "ogni tecnologia sufficientemente avanzata è indistinguibile dalla magia.
Alchemy è anche il risultato di uno studio specifico sulla flessibilità reso possibile grazie alle tecnologia di 3d body-scanning ed alle sperimentazioni sui prototipi.
La qualità dei materiali combinata alla prestazione della forma rende i nuovi ornamenti così flessibili che lo stesso elemento si adatta a più di una taglia lasciando le modelle totalmente libere di muoversi.
Grazie alla collaborazione con i tecnici di Materialise, è stata creata una collezione di pezzi che ridefiniscono l'idea stessa di accessorio.



No comments:

Post a Comment